Güven Sigortacılık

Hasar İşlemleri

Trafikte yaşanan kazalarda, hasarın hızlı ve eksiksiz şekilde tazmin edilebilmesi için zorunlu trafik sigortasının ve kaskonun yaptırılmış olması gerekir. Özellikle karşı tarafın ve 3. kişilerin hasarlarının karşılanmasını sağlayan zorunlu trafik sigortası, kaza durumlarında büyük önem taşır. Hasar süreci yönetimi sayesinde, sigortalıların hasar ihbarında bulunması ve karşı tarafın kayıplarını telafi etmesi daha kolay hale gelir. Sürücülerin mağduriyetlerinin giderilmesi için alanında uzman profesyoneller ve bilirkişiler, bu süreci planlayarak doğru adımların atılmasını sağlar. 

Hasar Süreci Nedir?

Hasar süreci, trafikte kaza anından başlayarak kaza ihbarı, hasar tespiti, araç onarımı ve ödemelerin yapılması gibi işlemleri içeren sürece denir. Farklı trafik sigortası türleri kapsamına giren ölüm ya da maluliyetle sonuçlanan trafik kazaları, sigorta hasarları, hırsızlık olayları gibi hasarlar bu süreç içinde değerlendirilir. Hasar süreci boyunca kazanın doğru şekilde belgelenmesi, araçların tam olarak onarılması, sürücülere teslim edilmesi ve ihtiyaçlarının karşılanması amaçlanır.

Trafik Hasarı Anında Yapılması Gerekenler

Trafikte yaşanan tek ya da çift taraflı bir kazada öncelikle yapılması gereken hayati kontrollerdir. Varsa yaralanan kişilerin tespit edilmesi ve sağlık kuruluşlarıyla iletişime geçilmesi gerekir. 

Sürücülerin, hasar anında hayati kontrolleri yaptıktan sonra, sigorta şirketleri ile irtibata geçmesi gerekir. Her sigorta şirketinin 24 saat aktif olarak görev alan asistan hizmetleri bulunur. Telefonla sigorta şirketinin yardım hattı aranarak ihbarda bulunulur. Aynı zamanda Sigortam.net’i de arayarak hasar desteği alabilirsiniz, sigorta şirketleri ile iletişime geçmenize yadımcı olarak hasar dosya süreçlerinizi takip edebilir. Sürecin doğru ilerlemesi için sürücülerin ihbar anında bazı bilgileri iletmesi gerekir. İletilmesi gereken bilgiler şunlardır:

  • Poliçe numarası,
  • Sigortalının adı, soyadı, varsa unvanı ve T.C. kimlik numarası,
  • Hasar saati ve tarihi,
  • Hasarın olduğu yer,
  • Hasarın nedeni,
  • Hasar için tutanak şekli,
  • Tahmini hasar tutarı,
  • Aracın hasar durumu,
  • Ekspertiz yapılacak servisin adres ve telefon numarası bilgileri.

Hasar İhbar Süresi  Ne Kadardır?

Trafik kazasının sigortaya bildirim süresi yani hasar ihbar süresi 5 iş günüdür. Tazminat ödemesinin sigorta şirketleri tarafından hızlı bir şekilde yapılabilmesi için sürücülerin olay anında hemen ihbarda bulunması faydalı olur. 

Trafik kazası sigortaya bildirim süresi 5 iş günüdür. Bu süre içinde kaza sigorta şirketine bildirmediği durumda, sigortalılar hak kaybı yaşayabilir. İhbar sırasında, öncelikle hasarın nedeninin ve tahmini hasar miktarının doğru şekilde aktarılması ve gerekli belgelerin sigorta şirketine hemen ulaştırılması süreci kolaylaştırır. Tüm belgelerin ulaştırılmasının ardından sigorta şirketi tarafından hasar dosyası açılır. Kaza ile ilgili tüm işlemler bu dosya üzerinden yapılacağı için, sigortalıların dosya numarasını kaybetmemesi önemlidir.

İhbarın ardından kaza tespit tutanağının doldurulması gerekir. Olası kazalara karşı her sürücünün aracında bulundurması gereken bu tutanakta; kazanın saati ve tarihi, sürücünün kimlik bilgileri, araç ruhsat ve poliçe bilgileri yer alır. Hasara ait fotoğraflar da bu tutanağa eklenebilir. Kaza tespit tutanağı hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

Zaman kaybını ve trafiğin sıkışmasını önleyen kaza tespit tutanağı, sürücüler tarafından ortak bir şekilde hazırlanır ve imzalanır. Özellikle çift taraflı kazalarda, hasar tespitinin yapılabilmesi için araçların kaza sonrasındaki konumlarının bir taslak şeklinde tutanağa çizilmesi gerekir. Sigorta şirketleri tarafından bu tutanak TRAMER sistemine yüklenir ve sürücülerin kusur oranları belirlenir. 

Sigorta şirketinin sorumluluk almasının ardından, araç anlaşmalı bir yetkili servise götürülebilir. Servis, sigorta şirketinden bir eksper talep ederek hasarın boyutunu ve şirket tarafından ödenmesi gereken miktarı belirler. Bu noktada, sigorta şirketinin hasarı karşılaması için günü geçmemiş poliçeye ait primlerin düzenli olarak ödenmiş olması, sürecin hızlı ilerlemesi açısından önemlidir.